سخن روز /
آغاز عرضه میوه های تنظیم بازاری در سطح کشور
1402/12/26

به گزارش پات و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، عرضه این میوه ها که سیب و پرتقال است برای جلوگیری از نوسانات قیمت بازار است.

عرضه 20 هزار تن سیب و پرتقال ذخیره سازی شده از امروز در استانهای مختلف آغاز شده و کارگروه تنظیم بازار استان براساس شرایط قیمت را تعیین می نماید.

دکتر فصاحت در این مصاحبه گفت: در 25 استان عرضه شروع شده و تا فردا استانهای باقیمانده نیز عرضه را آغاز می کنند. قیمت پرتقال با توجه به نوع آن و استان عرضه بین 15 تا 20 هزار تومان و از 25 تا 32 هزارتومان به طور متوسط قیمت سیب در اکثر استانها و البته در تعداد اندکی از استانها نیز ممکن است قیمت کمی بالاتر باشد.

دکتر فصاحت افزود: قیمت های اعلامی همگی حداقل 20 درصد زیر قیمت بازار می باشند و استانداران محترم برای مراعات حال مردم عزیز، قیمت ها را کمتر از 20 درصد قیمت میوه مشابه درنظر گرفته اند. و در استانهایی مانند تهران تا 30 درصد قیمت ها کمتر از میوه با کیفیت مشابه در نظر گرفته شده اند.

دکتر فصاحت همچنین گفت: عمده توزیع در 2 روز آخر صورت می پذیرد اما در طی 13 روز ایام عید نیز عرضه ادامه خواهد داشت. در عین حال مقداری ذخیره احتیاطی هم درنظر گرفته شده است که در صورت نیاز به استانهای متقاضی ارسال خواهد شد.

تعداد مشاهده خبر888 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal